Domovská stránka ARISTOTEL, a.s.

Zákaznická podpora


Případová studie

Požadavky zákazníka

   Modernizovat jeho pobočkovou telefonní a počítačovou síť s využitím internetové telefonie a integrace datových a hlasových služeb při zachování vysoké spolehlivosti; snížit provozní náklady na telekomunikační spojení; ušetřit náklady na spojovatelku v recepci automatickým směrováním příchozích hovorů na nejčastěji volaná oddělení firmy.

Předchozí stav

   Obchodní firma má 15 zaměstnanců vybavených počítači zapojenými do lokální sítě a starší klasickou pobočkovou telefonní ústřednu s analogovými telefony. Manažer firmy a 5 obchodníků jsou vybaveni mobilními telefony a notebooky a musí být telefonicky dostupní od stacionárních pracovníků bez firemních mobilních telefonů. Dále firma dosud využívá fax. Je připojena k internetu a pro hlasový provoz využívá pevné linky. Odchozí telefonní provoz pracovníků včetně mobilních telefonů do telekomunikačních sítí je cca 4000 minut měsíčně, z toho průměrně 10% v rámci firmy, 25% do sítí pevných linek v ČR, 15% do zahraničí, 36% do mobilních sítí v ČR a 14% z mobilních telefonů do ČR. Firma předpokládá postupný nárůst pracovníků na cca dvojnásobek. Manažer firmy požaduje zachovat možnost práce z domova včetně telefonního styku na účet firmy.

Popis řešení

   Zákazníkovi byl dodán systém a-Integrál konfigurovaný pro až 18 IP a 16 analogových pobočkových linek, IP/GSM brána pro zlevnění provozu do mobilních sítí a bezšňůrový VoIP/DECT telefon připojený přes samostatný VDSL internet v bytě manažera jako vzdálená pobočka systému. Tím bylo možné snížit provozní náklady i zrušením pevné linky v bytě manažera. Odchozí hlasový provoz do pevných sítí a zahraničních mobilních sítí je automaticky směrován levnou cestou prostřednictvím a-Linky, volání do mobilních sítí v ČR přes IP/GSM bránu. Systém umožňuje řadu funkcionalit včetně dálkové konfigurace a provozní podpory, videotelefonie a dalších, popsaných v části a-Integrál. Výsledkem je pořízení zcela nového řešení s mnoha komfortními funkcionalitami dříve nedosažitelnými a navíc s výraznou úsporou měsíčních nákladů na volání.

Případová studie 1